építészet : környezet : innováció
Bán Ferenc rajza

infrastruktúra [épületek] [93]

közlekedési és infrastrukturális létesítmények

Egy energetikai felújítás margójára

Új egészségháza lett Budakeszinek. Pontosabban nem új – csak szemre tűnik annak –, valójában a régi az. Átépítették talán? Még azt sem. De hogyan lehet ekkora változást belezsúfolni egy egyszerű energetikai felújításba? Bártfai-Szabó Gábor terve.

Hétfőn nyit újra a Keleti!

Hétfőtől két hét után újra megnyílik a Keleti pályaudvar és visszaáll a régi rend, egy fokkal magasabban. Itt volt az ideje. A felújítási munkálatokról számolunk be, némi történeti áttekintéssel. Friss saját és archív fotók! 

Az átsuhanó idő

Szépnek tűnnek, világosak, tiszták és csillognak, de semmi többet nem nyújtanak a most felújított budapesti metróállomások. Pedig a 4-es metró után úgy tűnt, hogy megértettük, miről szól a föld alá vitt építészet. Az M3-as vonalnál azonban ezt már nem sikerült...

Valóban túl zajos a reptér?

Mit mond Ferihegy? Több gigaberuházás zajlik a reptéren, mégis konkuráló lehetőségek hangzottak el a főváros részéről. A légikikötő egy presztízs építészeti kategória: mindig is fontos volt a terminálok architekturális minősége, de valódi lényegét igazából...

Színes villamosokat színes kocsiszínbe!

Üde színfoltként újult meg a Budafok Kocsiszín, amely szakított a hagyományos közlekedési-ipari épületek világával és kilépett a megszokott téglaarchitektúrából. A Takács Ákos és a CÉH Zrt. tervezte kocsiszín markánsabban igyekszik idomulni a benne karbantartott modern...

Hárfahíd a Creti folyón

A Creti folyó felett átívelő híddal folytatja Santiago Calatrava a hárfahidak láncolatát. A 104 méteren magasodó pilon kiemelkedik a város épületei közül és a tetején elhelyezett fényszóró messziről is láthatóvá teszi a hidat - akárha egy világítótoronyként állna...