építészet : környezet : innováció
Bán Ferenc rajza

Szeged [134]

Hajókázzunk-e a Tiszán? - a szegedi Déli-híd kapcsán

Legyen-e áruszállító hajózás ma a Tiszán? Fontos tisztázni a kérdést, mivel a szegedi Déli-híd építési költsége a válasz függvénye - a döntés nem hídmérnöki feladat, hanem gazdasági. Vedres István, Szeged egykori városi főmérnöke és a hajózható csatornák...

Átadták a szegedi lézerközpont épületeit

Az öt épületből álló, mintegy 24,5 ezer négyzetméteres épületkomplexumot Szőkedencsi Géza (Artonic Design Építészeti Kft.) tervezte. A fejlesztés nem áll meg: a központ környezetében 70 hektáros tudományos ipari parkot alakítanak ki, a város fejleszti a terület...

Meddig pusztul még a Tisza-palota?

Szeged egyik legforgalmasabb pontján, a Belvárosi-híd szegedi hídfőjénél, a Híd utca sarkán, a Tisza-parti palotasor egyikeként áll egy rom. Naponta ezrek elmennek mellette, ezrek lelkét nyomaszthatja. Egy építészeti koldus ez, mely mellett illik lesütött szemmel elmenni -...

Szempontok a szegedi Déli-hídhoz

Dr. Rigó Mihály írásában a szegedi Déli-híd építésével kapcsolatban fejti ki véleményét: "A képlet egyszerű: a hídhoz pénz kell, mely nem áll a város rendelkezésére, emiatt társfinanszírozókat kell bevonni. Itt lehet kisiklani, mint ahogyan ki is siklottunk!" 

Befejezéséhez közeledik a szegedi lézerközpont építése

Befejezéséhez közeledik a Szőkedencsi Géza által tervezett szegedi lézerközpont épületeinek kivitelezése, a következő két év feladata lesz a világon egyedülálló technológia telepítése - közölte a beruházást koordináló ELI-HU Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója...