Közélet, hírek

Döntés a Notre-Dame-ról: helyreállítják, nem újjáépítik

1/1

?>
1/1

Döntés a Notre-Dame-ról: helyreállítják, nem újjáépítik
Közélet, hírek

Döntés a Notre-Dame-ról: helyreállítják, nem újjáépítik

2019.05.30. 12:40

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Párizs, Franciaország

Vélemények:
1

A tűzeset előtti állapotot kell visszaállítani - így döntött a francia szenátus, amikor elfogadta a kormány törvényjavaslatát a Notre-Dame helyreálíltásáról, véget vetve a futurisztikus ötletbörzének.

A kormány törvényjavaslatának értelmében, amelyet elfogadott a francia szenátus a tűzeset előtti állapotot kell visszaállítani a tűzesetben megrongálódott Notre-Dame-on. Az április közepén kigyulladt tetőszerkesztű székesegyház helyreállítása kapcsán fellobbant vitáról és ötletbörzéről korábban mi is írtunk, több ízben. 

"Új konstrukció, vagy rekonstrukció?" tette fel a kérdést Pleskovics Viola munkatársunk az Építészfórum hasábjain: "Melyikük etikus és melyikük blamázs egy műemlék esetében? Effektív párbeszéd építő és felhasználó között a mai napig várat magára, a szakma viszont a folyóiratok hasábjain és konferenciákon folytat eszmecserét a kérdésről. A hozzászólásokból azonban hamar kiderül, hogy a helyreállítások történetére nem fordítottunk eddig elég időt. Pedig a vitákban megfogalmazott kérdésekre már születtek válaszok a múltban, amikből nemhogy érdemes, hanem muszáj lenne tanulnunk." 

A korábbi helyreállításról pedig így írtunk"A Notre-Dame helyreállításához elengedhetetlen lesz úgy gondolkodni, ahogyan Viollet-le-Duc tette, kinek munkája jelentős része tegnap elpusztult: a lényeg az épület identitása és minőségi újraalkotása, nem csupán az esztétikai másolás. Ennek az épületnek nem csak egy helyreállításra és teljes rekonstrukcióra lesz szüksége, hanem olyan beavatkozásra, mely során jobban megértünk egy 13. században épült emléket."

Vélemények (1)
Yan Gable
2019.05.30.
15:09

A Senat miről is döntött akkor?

The People’s Notre-Dame Cathedral Design Competition

Submission: June 30, 2019Registration: June 30, 2019

Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk