Helyek/Infrastruktúra

Kikötő változó köntösben

1/35

Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila

?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
?>
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
1/35

Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila

Kikötő változó köntösben
Helyek/Infrastruktúra

Kikötő változó köntösben

2017.10.03. 14:50
MÉD

Projektinfó

Földrajzi hely:
Győr, Gönyű

Építészek, alkotók:
Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila

Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő

URL:
SBS-KOMIR Kft; Benedek András

Tervezés éve:
2016

Építés éve:
2016

Bruttó szintterület:
708 m2

Stáblista

építészet: sporaarchitects-térhálózat
megbízó: Észak-Dunántúli Vízügyi Igazgatóság

felelős tervezők: Hatvani Ádám, Korompay Attila, Dékány Tibor
generáltervező: SBS-KOMIR Kft; Benedek András
látványtervek: Várhídi Bence

szerkezettervező: CEOS Kft.
gépészet: Kristályklíma Plusz Kft; Geort Kft.
elektromos tervező: HAP Kft; WTF Kft.
tájépítészet: VK Studio Kft.
talajkollektoros rendszerek: Geoconcept Kft.


kivitelezők:
acél szerkezetek: Weinberg’93 Építő Kft.
geothermikus rendszerek: GEOconcept Kft.
szoláris rendszerek: Elios Innovatív Energetikai Zrt.
árnyékoló fémrács felületek: Nagév Rács Kft.
üveg falak: Alukönigstahl Kft, MPA System Kft.

MÉD:

A Mosoni-Duna torkolatánál épült ki a sporaarchitects-térhálózat építésziroda által tervezett Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő, amely egyben áruforgalmi, logisztikai központ is. A betelepülő ipar számára kikötői partfal és hajóállások, kapcsolódó infrastruktúra, vízi- közúti- és vasúti kapcsolat, közművekkel ellátott ipari parcellák, valamint hajó szervízállás épület létesült.

A Kisalföldnek folyóvizekkel átszőtt, gazdag szigetvilággal rendelkező területe ez, közvetlenül a szlovák-magyar országhatár mellett. A kikötővel szemközt, a Szigetköz tájegység jelentős természeti szépségű legdélebbi sarka, a véneki partszakasz és a Torda-sziget néz vissza a jelenkor szofisztikált ipari létesítményére.

A kikötőbe tervezett hajó szervízállás épület tervét egyfelől a kikötői infrastuktúra szigorú rendszere, másrészt a folyó túlsó partjáról a kikötőre visszanéző Szigetköz, a folyó víztükrének játékos mozgása ihlette. A szervízállás épület multifunkciós kikötőfelügyeleti egység. A személyzet számára biztosítja a partfalnál várakozó uszályokkal történő kommunikációt, az uszályok hulladék és veszélyes anyag mentesítését és tárolását, tartalmaz gépkocsi tárolót, irodákat, vízminőség vizsgálati labort, tárgyalót és vendégszobát.


Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
30/35
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila



A kikötő egyben a vízi-, közúti- és a vasúti közlekedés csomópontja is. Az épület földszinti tömege szigorúan illeszkedik a kikötő közlekedési rendszere által meghatározott kelet-nyugati irányhoz. Az emeleti, padlótól mennyezetig üvegezett épülettest a közúti szelvény fölött konzolosan a partfal fölé átnyúlva a használók számára lehetőséget teremt a kikötő magasból történő áttekintésére, felügyeletére, közben feltárul a környék természeti értékeinek a folyó tükörképében megkettőződő panorámája. A földszinti irodaszárny tetején az épület használói, de külsősök számára is szabadon igénybevehető tetőkert és terasz van.

Az épületszerkezetek alkotóelemei következetesen idomulnak ehhez a vertikális tagoláshoz. A földszint vasbeton épületváz, melyen keresztülhatolnak a ráhelyezett szintmagas konzolos acélszerkezet lehorgonyzó elemei. Nehézkedés és könnyedség játéka ez. Az épület tömege a funkciónak megfelelően tagolt. A földszinten a partfalra merőleges szárnyban gazdasági-, a folyóval párhuzamos épületrészben iroda, labor, vendégszoba funkciók, az emeleten vezetői irodák és tárgyaló található. Az előcsarnokból mindhárom funkciócsoport közvetlenül érhető el. Az épület emeleti szintjét a napjárta oldalakról és a földszintet a déli oldalról árnyékoló rács rendszer veszi körül, mely a tárgyaló mindkét oldalán fölnyitható. Az árnyékolórács tüzihorganyzott felülete a változó fényviszonyok szerint más és más köntösbe vonja az épületet, napszakonként megújul az optikai szürkék játékos spektrumában.


Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila
33/35
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő - építész: Hatvani Ádám, Dékány Tibor, Korompay Attila



A projekt hő- és elektromos áram ellátását környezettudatos technológiák vezérlik. A partfal feltöltésekor a talajrétegekbe elhelyezett talajkollektoroknak és a fotovoltaikus rendszernek köszönhetően az épület önfenntartó, a tárolt csapadékvíz a tetőkert fenntartásában hasznosul. Az épület működését tekintve is törekszik az architektúra és környezet egészséges és fenntartható együttműködésére. A hajókkal és a vízügyi szervekkel történő telekommunikáció számára az épület déli oldalánál hírközlési antennatorony épült.

Korompay Attila

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk