/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Design/Formatervezés

Megjelent a Disegno új száma

1/1

?>
1/1

Megjelent a Disegno új száma
Design/Formatervezés

Megjelent a Disegno új száma

2020.05.20. 10:11

Cikkinfó

Szerzők:
Kovács Dániel

Földrajzi hely:
Magyarország

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem designkulturális folyóiratának új számában olvashatunk a Román Giccs Múzeumáról, a designkutatás oximoronjáról, a kortárs kiállítások taktilis taktikáiról és a posztszocialista városok identitásproblémáiról is. Mindezt ingyen, online. 

A Designo designkulturális folyóirat IV/1-2. száma Gyenge Zsolt, Horváth Olivér és Szentpéteri Márton szerkesztésében látott napvilágot, és elérhető a MOME honlapjáról

A Disegno IV/1-2. tartalma

szerkesztői előszó
Vagy valami, vagy megy valahová

tanulmány
Veres Bálint: Taktilis taktikák a kortárs kiállítási gyakorlatban
Lakner Antal: Utazás az ulmi hokedli körül. A HfG Ulm tárgyilagos tárgyai
Schneider Ákos: A futószalag gyermekei. A kiborg problematikája az emberközpontú design tükrében
Klaus Krippendorff: Designkutatás: oximoron?

esszé
Jessica Hemmings: Valós testi munka, materiális megértés és a szövő kéz bölcsessége
Hannah Carlson: Közönséges dolgok. James Fenimore Cooper mindent látó keszkenője
Tamás Dénes: Városdesign és identitás: a posztszocialista városok példája
Körösvölgyi Zoltán: Design Religion. A törődő design már művészet?
Tony Fry: Design a design után

műhely
Kovács Péter: Adalékok a hazai designkultúra-tudomány alakulástörténetéhez

recenzió
Szabó-Reznek Eszter: A szocializmus muzealizált tárgyai Bukarestben. A Román Giccs Múzeuma
Mészáros Zsolt: Divatgyakorlatok: a Modes pratiques első két számáról
 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk