Design/Fotó

METRÓ – RETRÓ

1/25

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Csak három jól ismer lámpatest az idők során egyre rusztikusabbnak látszó felületen. Csak három fénycsík, de ez a kép visszaidéz annyi mindent: szagokat, hangokat, hangulatokat, akár egy egész korszakot. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Alumínium  lamella, neoncső – ennek láttán bárhol lehetnénk a 3-as vonalán, de a kép a Határ úti állomáson készült.  Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Lépcső a Népliget megállónál, de akár máshol is lehetne. Egy ilyen kép láttán villan be igazán, hogy a valóságot milyen mértékben képes átlényegíteni, ha egy kiváló fotográfus lencséjén keresztül szemléljük azt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
A Pöttyös utca megállóban Metky Ödön Mama című, 1984-ben készült szobra áll, amelyet a szobrász saját édesanyjáról formázott meg. A szobor a József Attila lakótelep közelsége miatt kapott éppen itt elhelyezést. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
1/25

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Design/Fotó

METRÓ – RETRÓ

2020.10.20. 19:35
1/25

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Cikkinfó

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Épületek/Középület

SZÉPMŰVÉSZETI MÚZEUM // Egy hely + Építészfórum

2021.01.06. 17:41
00:08:06

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő része a budapesti Szépművészeti Múzeum 114 éves épületét mutatja be. Kiváló alkalom, hogy a pandémia miatt zárva tartó múzeum tereit virtuálisan is megcsodálhassuk. Így mikor következőnek ott járunk, olyan részletekre is rácsodálkozhatunk, melyek ezidáig elkerülhették figyelmünket.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő része a budapesti Szépművészeti Múzeum 114 éves épületét mutatja be. Kiváló alkalom, hogy a pandémia miatt zárva tartó múzeum tereit virtuálisan is megcsodálhassuk. Így mikor következőnek ott járunk, olyan részletekre is rácsodálkozhatunk, melyek ezidáig elkerülhették figyelmünket.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

GRAPHISOFT PARK // Egy hely + Építészfórum

2020.12.10. 10:09
00:07:09

Az egykori Óbudai Gázgyár területe 1998 óta ad otthont egy folyamatosan épülő-szépülő irodaparknak. Első épületeinek téglaarchitektúrája a mai napig viszonyítási pont a hazai építészetben, és azóta is az ipari fejlődés és az igényes építészet találkozásának színtere. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti GRAPHISOFT Parkkal ismerkedhetünk meg.

Az egykori Óbudai Gázgyár területe 1998 óta ad otthont egy folyamatosan épülő-szépülő irodaparknak. Első épületeinek téglaarchitektúrája a mai napig viszonyítási pont a hazai építészetben, és azóta is az ipari fejlődés és az igényes építészet találkozásának színtere. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti GRAPHISOFT Parkkal ismerkedhetünk meg.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk