/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Helyek/Városépítészet

Tornyok tornya: új negyed Szentpéterváron

1/10

Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia

?>
Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia
?>
Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia
?>
Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia
?>
Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia
?>
Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia
?>
Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia
?>
Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia
?>
Lakhta Center látványterv. Forrás: www.proektvlahte.ru
?>
Lakhta Center látványterv. Forrás: www.proektvlahte.ru
?>
Lakhta Center látványterv. Forrás: www.proektvlahte.ru
1/10

Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia

Tornyok tornya: új negyed Szentpéterváron
Helyek/Városépítészet

Tornyok tornya: új negyed Szentpéterváron

2015.10.29. 10:54

Cikkinfó

Szerzők:
Bán Dávid

Földrajzi hely:
Szentpétervár

Építészek, alkotók:
RMJM Architects

Minden belföldi társán túl kíván szárnyalni, egyben a magas szintű energetikai- és környezetvédelmi elvárásoknak messzemenően megfelelni, és ezzel egyfajta modell kísérletet mutatni az RMJM Architects tervei alapján Szentpéterváron épülő Lakhta Center. Bán Dávid írása.

Hiánypótló városrész építésébe kezdenek Szentpéterváron, a városközponttól északra fekvő, „tengermelléki", Primorszki kerületben. A Lakhta Center névvel futó nagyszabású területfejlesztési terv részeként kutatásra és oktatásra fókuszáló, de számos egyéb iroda- és kereskedelmi épülettel bővített multifunkcionális negyedet építenek. Az orosz metropolisz kinőtte meglévő üzleti negyedeit és számos középületből is hiány van a városban, így az új negyed mindkét területen komoly szükségleteket elégíthet ki. A beruházó elképzelése szerint a modell jelleggel épülő, fenntarthatóságra törekvő „mini-város" középpontjában a Gazprom új székházának felhőkarcolója áll majd, köré rendeződnek a különböző funkciójú szárnyépületek.

 

Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia
7/10
Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia



A Gazprom jó fél évtizedes előkészítés után 2011-ben vásárolta meg a 140.000 m2-es építési területet, két évvel később történt meg az első kapavágás. A sztárépítészekből álló zsűri, - többek között a Norman Foster és Kisho Kurokawa is tagja - az építmény megalomán méretei miatt aggódva azonban a döntés előtt feloszlott. A moszkvai társait lepipálni szándékozó, a londoni RMJM iroda tervezte 462 méter magas felhőkarcoló a tervek szerint 2018-ban készül majd el és számos technológiai fejlesztést is bemutat, így egy különleges jegesedés jelző, vagy a látogatók lépései által generált elektromosság-előállító kinetikus rendszert is beépítenek. A dupla üvegfallal épülő – ezáltal jól hőszigetelt – torony megvilágítását egy pixelekből összeálló rendszerrel kívánják megoldani, amely a nap- és évszakok függvényében más-más színnel árasztaná el az építményt, a madárvonulások idejére pedig különleges fényeket fejlesztenek ki. A tervezők szerint mintegy 100 új technológia felhasználásával épülő toronyház a hagyományos rendszerekhez képest 40%-kal kevesebb energiát használ majd fel, amivel bekerülhet a világ 10 leginkább környezettudatos felhőkarcolójának táborába.  

Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia
2/10
Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia



A Gazprom és a további bérlők irodái mellett egy co-working center, kutatási- és oktatási központ is létesül az épületegyüttesben, valamint kül- és beltéri sportközpont, gyermek tudományos múzeum, kiállítóhelyek, gyógyászati központ, planetárium, szabadtéri amfiteátrum, mozi, étteremek és egyéb vendéglátóhely, üzletközpont, szálloda és természetesen kilátóterasz is helyet kap az új létesítményben.

Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia
3/10
Lakhta Center látványterv. Forrás: Wikipedia



A városrész hosszabb távú fejlesztésébe már a Finn-öböl mentének lényegesen nagyobb területét is be kívánja vonni. Ezzel teljesen megújulna a közlekedési rendszer, amelynek alapját vízi- és kötött pályás járművek adnák, így csökkentve az üvegházhatású gázok kibocsájtását. A komplexum fontos szerepet kíván játszani még a madárvonulásokban is, egyfajta nagyvárosi madárrezervátum lenne, amellyel több metropolisz már rendelkezik. Ennek érdekében a torony a WWF madárbarát programjának iránymutatásai szerint épül. A 200 milliárd dollárosra tervezett beruházás idén nyáron előzetesen megkapta a környezetvédelmi szempontból kiemelt tervezéseknek járó LEED minősítést is.

Bán Dávid



Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk