/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Helyek/Városépítészet

Újra a járókelőké lehet a bécsi Stephansplatz

1/1

fotó: Christian Fürthner

?>
fotó: Christian Fürthner
1/1

fotó: Christian Fürthner

Újra a járókelőké lehet a bécsi Stephansplatz
Helyek/Városépítészet

Újra a járókelőké lehet a bécsi Stephansplatz

2017.11.15. 09:00

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Bécs

Megújult a bécsi Stephansdom környéke. Bécs egyik legforgalmasabb turisztikai csomópontját újra birtokba vehetik a járókelők, miután 2017. november 10-én pénteken ünnepélyes keretek között lefektették az új utcaburkolat utolsó térkövét. Az Eurocomm-PR ajánlása következik.

A Stephansplatz ráncfelvarrását az előzetes terveknek megfelelően még az adventi vásárok megnyitása előtt sikerült befejezni. A 2017. márciusától novemberéig tartó generálkivitelezés a Stephansdom teljes környékére kiterjedt, ahol nemcsak a tér, hanem a környező utcák torkolatának burkolatát is kicserélték. Mivel a 30 évvel ezelőtti metróépítés óta nem nyúltak az osztrák főváros egyik jelképének is otthont adó térhez, a felújítás már régóta esedékes volt. Az idő múlása és a célforgalom is nyomot hagyott a burkolaton, ráadásul a környező sétálóutcákban egy EU-s pályázat keretein belül már évekkel ezelőtt díszburkolatot raktak le.

A burkolatdizájnt ehhez igazították, így a Stephansdom környékére is világos- illetve sötétszürke gránittömbök és gránitkövek kerültek. A katakombák és a Virgil-kápolna szigetelését 1.500 tonna aszfaltbetonnal és egy különleges víztelenítési konstrukcióval oldották meg. Egy vízáteresztő betonréteg felhasználásával pedig megakadályozzák, hogy a díszburkolat a nagy fagyok idején sérüljön, hiszen a víz így könnyebben be tud szivárogni az alsó földrétegekbe.

Ezenkívül új víz-, gáz- és villanyvezetékeket fektettek le, megújult a közvilágítás és új utcabútorok kerültek a népszerű sétatérre. Nemcsak a hideg, jeges hónapokra készültek fel a felújítás során. A forró nyári időszakra való tekintettel külön ivókutat kaptak a szomjas járókelők és a fiákerek kiszikkadt lovai is. A teljes átalakítás összesen 11,5 millió euróba került.

forrás: Eurocomm

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk