/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Közélet, hírek

Ismét halad a Notre-Dame megégett állványzatának bontása

1/2

Forrás: Építészfórum archívum

?>
Forrás: Építészfórum archívum
?>
Forrás: fox17online
1/2

Forrás: Építészfórum archívum

Ismét halad a Notre-Dame megégett állványzatának bontása
Közélet, hírek

Ismét halad a Notre-Dame megégett állványzatának bontása

2020.07.03. 11:45

A francia kormánybiztos szerint 2021-ben megkezdődhet a Notre-Dame helyreállítása, miután ebben az évben előreláthatólag sikerül stabilizálni a boltozatokat.

"Minden okom megvan azt remélni, hogy az elbontás legkésőbb szeptember végén befejeződik" - mondta Jean-Louis Georgelin elnöki megbízott a nemzetgyűlés egyik bizottsági meghallgatásán. A párizsi Notre-Dame huszártornya köré felállított építési állványzat a tűz során nem semmisült meg teljesen, de deformálódott a tűzben és egymásra olvadtak a fémhengerekből álló elemei. A teljes felújtás megkezdésének előfeltétele az, hogy ezt a struktúrát biztonságosan elbontsák, melynek munkálatai már egy hónapja újra megkezdődtek.

 Az MTI beszámolt róla, hogy a bontási folyamatok azért lassúak, mert nagyon óvatosan kell haladni, miután egyszerre csak négy alpinista dolgozhat a megrongálódott állványzaton. A tűz másnapján egyébként már megkezdték az épületstabilizálási munkálatokat, azonban a munkásokat fenyegető ólommérgezés veszélye miatt tavaly júliusban három hétre leállították mindezt, ősszel és télen pedig viharok nehezítették a munkát. Márciustól mondanunk sem kell, hogy a koronavírus-járvány miatt állították le ismét a munkát.  A székesegyház előtti teret május 31-én végül megnyitották a nagyközönség számára.

Forrás: Építészfórum archívum
1/2
Forrás: Építészfórum archívum



„Ennek az épületnek nem csak egy helyreállításra és teljes rekonstrukcióra lesz szüksége, hanem olyan beavatkozásra, mely során jobban megértünk egy 13. században épült emléket." - írtuk a helyreállítási ötletek kapcsán lapunkban tavaly, ám a felújítás konkrét filozófiájáról azóta sem született végleges döntés.

Édouard Philippe miniszterelnök a tűzeset után nemsokkal közölte, hogy nemzetközi pályázatot hirdetnek a katedrális helyreállítására és egy új huszártorony megtervezésére. A közvélemény egy része ellenzi a kortárs ráépítést, Emmanuel Macron elnök később pedig már csak azt közölte, hogy öt év alatt mindenképpen szeretné helyreállíttatni a székesegyházat. Ez szinte lehetlennek hangzik a jelenlegi folyamatokat látva, azonban a 2024 áprilisi megnyitástól Macron nem határolódik el, mégha a teljes helyreállítási munka addigra nem is ér véget.

Forrás: MTI

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk